Mijn 15 reisdillema’s

Vorige week plaatste ik een blog over al mijn vakantiebestemmingen. Op de blog van Shirley kwam ik een leuke post tegen over reisdilemma’s. Oorspronkelijk komt hij van de site reisdoc.nl en vandaag ga ik hem invullen.

SONY DSC

1. zonvakantie / wintersport

Dan ga ik absoluut voor de zonvakantie. Ik ben in mijn hele leven 1 keer op ‘wintersport’ geweest en dit was 1 dag skiën in Winterberg. We gingen met alle HAVO-4 klassen een dagje weg. Dit was voor mij geen succes. Nee geef mij maar een strandvakantie.

2. vakantie aan de kust / vakantie in het binnenland.

Dan ga ik liever naar de kust. Mijn man houdt meer van het zwembad maar ik vind het fijn om aan het strand te liggen met een windje van zee. Al wil ik dan wel op een ligbed liggen en niet in het zand met mijn handdoekje. Dit jaar zijn we op vakantie geweest naar Frankrijk en zaten we niet aan zee. En ook dat vind ik voor een keer prima.

SONY DSC

3. Europees eten / Aziatisch eten

Eigenlijk heb ik niet echt een voorkeur. Maar ik ben niet zo bekend met Aziatisch eten dus dan kies ik maar voor europees.

4. weg met vriendinnen / weg met partner

Alhoewel ik het super gezellig vind om met vriendinnen op vakantie te gaan, kies ik toch voor een vakantie met mijn partner. Ten eerste kan ik hem niet zo lang missen en ten tweede vinden we vaak dezelfde dingen leuk.
Ik ben ook met vriendinnen op vakantie geweest maar toen waren we meer van het stappen.

5. actieve vakantie / luiervakantie

Het liefst doe ik om-en-om. De ene dag lekker aan het zwembad en de volgende dag iets bezichtigen. Maar ik kan me beter een hele week aan het zwembad vermaken dan een hele week actief iets doen. Dan heb ik alsnog een vakantie nodig om bij te komen.

20140718_095036

6. Azië / Afrika

Ik ben ooit in Egypte geweest en daar zou ik niet snel weer voor kiezen. Het bestond alleen uit zand en resorts. De winkelverkopers vond ik erg opdringerig en ik durfde dan ook niet alleen met mijn zus over straat. Ze bleven maar achter ons aan lopen.
Omdat ik nog nooit in Azië ben geweest gaat mijn voorkeur daar nu naar uit.

7. Barcelona / Rome

In beide steden ben ik al eens geweest. Barcelona voor 1 dag en Rome 3 dagen met vriendinnen. Omdat ik naar beide steden nog wel eens terug zou willen kan ik niet kiezen.

8. Hotel / Camping

Dan ga ik voor een hotel. Dit jaar zaten we op een camping en ik was na een aantal dagen wel klaar met het zelf koken en boodschappen doen. Geef mij maar een All-Inclusive resort.

9. Citytrip / natuurvakantie

Wat is een natuurvakantie? Dat je op een camping zit en niet naar een stad mag? Of backpacken in the middle of nowhere?
Ik kan mij prima vermaken op een camping of een hotel buiten de stad. Maar ik wil wel comfort om me heen.

SONY DSC

10. wereldreis / de wereld zien in meerdere keren

Een wereldreis duurt mij te lang. Zolang kan ik niet zonder mijn familie en vrienden. Dan ga ik liever wat meer verspreid over het jaar op vakantie.

11. nooit meer reizen / nooit meer je vrienden zien

Ik kan absoluut niet zonder mijn vrienden. Dus dan kies ik maar voor nooit meer reizen. Al moet ik daar ook niet aan denken. Wat een stom dilemma!

12. weg met de auto / weg met het vliegtuig

Het liefste ga ik voor een combinatie van de twee. Met het vliegtuig op vakantie en op de plaats van bestemming een auto huren. Want ik heb wel gemerkt dat een auto op vakantie heel handig is.
Sinds vorig jaar kijk ik wel op tegen het vliegen na de ongelukken. Maar ik weet ook wel dat ik een grote kans heb op een auto-ongeluk dan vliegongeluk.

13. backpacken / cruisen

Vorig jaar zijn wij op huwelijksreis naar Florida geweest. We hebben toen ook een minicruise gedaan naar de Bahama’s. Voor 3 dagen vond ik dat hartstikke leuk en een mooie belevenis. Maar langer had van mij niet gehoeven. Toch kies is niet voor backpacken omdat dat voor mij te primitief is. Ik houd gewoon van luxe.

20140711_123750

14. alles regelen / op de bonnefooi

Ik ben echt iemand die alles tot in de puntjes regelt. Ik zoek graag dingen uit over de vakantiebestemming.
Voor onze huwelijksreis hadden we alleen vlucht/auto en de eerste en laatste nacht geregeld. Voor de rest zouden we het daar wel zien. Nu was dit niet helemaal op de bonnefooi want we hebben iedere dag via booking.com een hotel geboekt voor de volgende nacht en niet net zolang gereden totdat we iets tegenkwamen. Ik houd van controle!
De laatste tijd zie ik wel eens iets voorbij komen over vakanties waarbij je niet weet wat de bestemming is. Hoe leuk ik dat concept ook vind; toch denk ik niet dat het iets voor mij is. Misschien voor een weekend maar langer niet.

15. roadtrip / op een plek blijven

Ik kies weer voor een combinatie van de twee. Normaal verblijven wij altijd 8-10 dagen op dezelfde plaats en dit is voor ons prima. In Florida zijn we van hotel naar hotel gereden en daar maximaal 3 dagen gebleven. Dit vond ik ook erg leuk want zo hebben we heel wat van de omgeving gezien.
Ik denk dat we voortaan weer op één plek blijven maar dat we ooit nog wel een roadtrip gaan maken.

20140721_144847

Dit waren mijn 15 reisdilemma’s. Mocht je hem willen overnemen; vermeld dan even dat het afkomstig is van reisdoc.nl

Hou jij van reizen?

Geef een reactie

